28.03.2004

Kırım Tatar gençliği olarak sloganda denildiği gibi gelecek için hayaller kuruyoruz! Bu hayaller gelecekte var olmak istediğimiz konumdur. Gelecekte nerede olmak istediğimiz bilmeliyiz ki ona göre planımızın bir yönü olabilsin. Beraber ulaşacağımız bu noktaya örgütümüzün ‘vizyon’u diyoruz. Bu vizyon bizim gelecekteki ortak başarımızı temsil ediyor. Bu ortak başarı hayali bizleri bir arada tutar, ilham verir ve motive eder.

İki türlü vizyon düşünebiliriz. Birincisi içe dönük vizyonumuzdur. Gelecekte kurumsal olarak hangi konumda olmak istediğimizi ifade eder. Diğer vizyon ise dış vizyonumuzdur. Amacımıza ulaştığımızda bizim dışımızda görmek istediklerimizi ifade eder.

Vizyon, örgütü mücadeleye davet edici, insanlara ilham ve motivasyon verici olmalı ki ortak amaca ulaşabilmek için gönüllüler kendi yeteneklerini mümkün olduğunca kullanabilsinler.

Şimdi hayal kurma zamanı. Uzun bir yolculuğa beraber çıkacaksak eğer ortak hayaller dünyasında yaşamalıyız. Hayal kurmayı küçümsemeyin ve hayal kurmak için yeterince zaman ayırın. Bizim tüm münevver şahsiyetlerimizin hayalleri vardı ve bu hayallere ulaşmak için ömür boyu mücadele ettiler. Bugün uyumak için yattığınızda hayal kurun, bakalım neler olacak? Belki bazılarınız benim gibi heyecandan uyuyamayacak ve yatağından kalkıp hayallerini yazmak için bilgisayar başına geçecektir. Gelecekte Kırım Tatar gençliğinin bulunacağı durumun hayalini birbirimizle paylaşalım. Benzer hayallerimizin yanında çok farklı, çok yaratıcı, çok ilham verici hayaller de çıkacaktır. Bu hayallerden bir bölümü daha ön plana çıkacak ve ortak hayallerimizi oluşturacaktır.

Şimdi biraz hayal kurmak ve bu hayallerimi istek olarak dile getirmek istiyorum. Ben Kırım Tatar gençlerin Kırım Tatarcası’nı bilmesini ve günlük hayatta her zaman bunu kullandığını görmek istiyorum. Türkiye’de ailesinden Kırımlı olduğunu öğrenen her gencin Kırım’ın nerede olduğunu, Kırım Tatar halkının başına ne facialar geldiğini bilmesini isterim. Halk oyunu ekibi olan tüm okullarda en beğenilen halk oyunun Kırım halk oyunlarının olmasını istiyorum. Türkiye’nin en iyi gençlik sivil toplum kuruluşlarında olduğu gibi, en takdir edilen, çok popüler, gençleri kendisine kolayca çekebilen binlerce üyeli Kırım Tatar gençlik örgütü hayal ediyorum. Bu örgütlere katılanların son derece geniş eğitim imkanlarından faydalanabilmesini istiyorum. Her yaz yapılacak bir Kırım Tatar gençlik kampı hayal ediyorum. Hem eğleneceğiz hem öğreneceğiz. Düzenli olarak çıkan geniş içerikli bir gençlik mecmuamızın olmasını istiyorum. Internet’ten yayın yapan bir gençlik radyomuzun olmasını istiyorum.

Sen hala hayal kurmadın mı yoksam?

