Okuduğum sivil toplum ile ilgili makale, web siteleri ve kitaplardan bir gönüllü portresi oluşturmak için sorular çıkarmıştım.

– Kısa özgeçmiş
– Derneğimiz ile nasıl tanıştın?
– Kırım ile ilgili gönüllü çalışmalara nasıl başladın?
– Gençlik Komisyonu nasıl oluştu ya da gençlik komisyonuna nasıl katıldın?
– Kırım için hangi çalışmalarda bulunuyorsun?
– Hangi duygu ve düşünceler senin gönüllü çalışmaya motive ediyor?
– Dernekteki çalışmalar sana neler kazandırdı?
– Gönüllü çalışmalar dışındaki boş zamanlarında neler yaparsın, hobilerin nelerdir?
– Hayatta ne gibi hedeflerin var?

İşte benim cevaplarım:

Kısa özgeçmiş:
18.04.1979 tarihinde Bulgaristan’ın Hacıoğlu Pazarcık (Dobriç) şehrinde doğdum. Babam (Sedat) Aydınbey köyünden, annem (Leman) ise Pazarcık şehrindendir. 1989 senesinde ailemle beraber Türkiye’ye göç ettim. İstanbul Yakuplu’da oturuyorum. Çapa Ortaokulu ve Şehremini Lisesi’nde okudum. Halen İstanbul Üniversitesi Elektronik Mühendisliği öğrencisiyim. Kırım Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği İstanbul Şubesi’nde Gençlik Komisyonu Başkanlığı yapmaktayım.

– Derneğimiz ile nasıl tanıştın?
Biz derneğin bulunduğu mahallede oturduk. Annem dernek çalışmalarına katılırdı ben de ara sıra annemle beraber derneğe giderdim. Her sene ailecek Tepreş’e katılırdık. Tepreş’te yaşıtlarımla kuşak güreşi yapardım. Hiç yenilmedim. {gülümseyerek}

– Kırım ile ilgili gönüllü çalışmalara nasıl başladın?
Gönüllü çalışmaya çok yatkın birisiyim. Lisede iken bile Eğitim Gönüllüleri’nde satranç eğitmeni olarak gönüllülüğe başlamıştım. Üniversitede de çeşitli kulüplerde görevler aldım. Internet ile tanıştıktan sonra Kırım’a yönelik ilgim arttı. Kırım ile alakalı birçok site bulmuştum. Kırım Tatarları hakkında yapılan web siteleri çok azdı. Bilgisayar sahibi olduktan sonra kendimce web sitesi yapmaya çalıştım. “Yaş Qırım” adlı email topluluğunu kurdum. Aktif çalışmalarım böyle başladı. Derenğin yönetim kurulu toplantılarına davet edildim. Ondan sonra bu toplantılara devamlı olarak katıldım.

– Gençlik Komisyonu nasıl oluştu?
Gençlik teşkilatı önemli bir ihtiyaç idi. 2002’de dört kişi Ankarda’da Gençlik Kurultayı’na katıldık. “Komisyonunuzun tamamı gelmiş” diye dalga geçmişlerdi. Sonradan katılan arkadaşlarla beraber komisyonun temelini oluşturduk. Her hafta yapılan toplantılara yeni katılan arkadaşlarla sayımız gün geçtikçe artıyor.

– Kırım için hangi çalışmalarda bulunuyorsun?
Bulgaristan’daki Kırım Tatar derneklerine çeşitli şekillerde destek olmaya çalışıyorum. Mesela Pazarcık’taki derneğin web sitesini yaptım. (navrez.org) Interneti kullanarak yeni ve özellikle genç gönüllülere ulaşmaya, gönüllüler arasında koordinasyon ve işbirliği sağlamaya çalışıyorum. Benim en önemli çalışma alanım bugünün gençlik teşkilatlarından başlayarak, bilimsel metodlarla çalışan geleceğin Kırım derneklerinin temelini atmaktır. Bu çalışmalar “KELECEK Programı” çatısı altında yürütülmektedir. Özel çalışmalarım arasında ise aile tarihi ve Kırım Tatar müziği yer almaktadır.

– Hangi duygu ve düşünceler senin gönüllü çalışmaya motive ediyor?
Gönüllü çalışmalar sayesinde milletime olan sevgimi duygu boyutundan çıkarıp somut hale getirebiliyorum. Ayrıca, “Bu dünyada niçin varım?” sorusuna biraz da olsa yanıt bulabiliyorum. Milletimin yaşadığı zorluklara karşı mücadele etmek, benim için gerçek bir “meydan okuma” niteliği taşıyor. Dernekteki arkadaşlarla dernek dışında da güzel ilişkiler içinde olmamız, gönüllülülüğün devamı ve performansı için önemli bir motivasyon kaynağı oluşturuyor.

– Dernekteki çalışmalar sana neler kazandırdı?
Manevi boyutta önemli kazançlarım var. Sosyal ilişkilerde özgven sahibi oldum. İletişim yeteneklerim günden güne artıyor. Milletimin için somut bir yer buldum. Gurur duyabileceğim bir kimliğe, Kırım Tatar kimliğine, kavuştum. Kişisel sorunlarıma destek olabilecek dostlar kazandım. Aynı şekilde başkalarına da destek vererek kendimi bu yönden de yararlı hissetmeye başladım. Birçok konuda artık daha olumlu bakabiliyorum.
Bazı profesyonel yeteneklerimde gelişmeler oldu. Problemleri çözmeye yönelik yaratıcı fikirler üretebiliyorum. Uzun vadeli düşünebiliyorum. Takım çalışması yapmak için gerekli yeteneklerim gelişiyor. Sürekli yeni insanlar tanıyorum. Değişik karakterdeki insanlarla iletişim kurmaya çalışmak empati yeteneğimi geliştiriyor. Projeler geliştirerek yönetim ve planlama deneyimim oluşuyor. Kendimi sürekli yenilemek ve geliştirmek gereksinimi duyuyorum.
Gerektiğinde gazeteci, fotoğrafçı, tarihçi, müzisyen, edebiyatçı, yönetici, bilgisayar teknisyeni, halkla ilişkilerci, insan kaynakları uzmanı veya psikolog olabliyorum.

– Gönüllü çalışmalar dışındaki boş zamanlarında neler yaparsın, hobilerin nelerdir?
Hayatın her rengini hissetmeye çalışıyorum. Kırım çalışmalarım birçok hobimi kapsıyor olsa da onların dışında kalan birçok ilgi alanım var. Mesela botaniğe meraklı bir insanım. Japon Akçaağacı (Acer Japonicum) benim en sevdiğim bitkidir. Satranç en sevdiğim spordur. Ortaokul yıllarında yaşıtlarım arasında Türkiye’nin en iyi oyuncusuydum. Artık pek oynamasam da satranç dünyasını takip ediyorum. Fanatik bir basketbol taraftarıyım. “Basket” gazetesinin kolleksiyoncularından biriyim, basketbol oynamayı da çok seviyorum. Zekama hitap ettiği sürece matematiği seviyorum. Asal sayılar ile uğraşmak benim ilginç hobilerimden biridir. Müzik benim en çok sevdiğim sanat dalıdır. Bazen müzik sayesinde duygularıma muhattap bulabiliyorum. Pazarcık’taki evimize gittiğimde piyanomda çalıyorum. Türkiye’de ise ancak bilgisayar başında müzikle uğraşabiliyorum. Şiir ve denemeler yazmayı seviyorum. Şiirlerimin teması genellikle sevgi, aşk, arkadaşlık ve dostluktur. Şair olan dostlarım var. Çok iyi bir kitap okuyucusu olduğum söylenemez. Anı / otobiyografi, kişisel gelişim, macera ve masal benim sevdiğim türlerdir. Dostlarımla beraber olmak benim için en mutlu zaman dilimidir.

– Hayatta ne gibi hedeflerin var?
Reklamda dedikleri gibi: “Evdeki huzur, zenginlik budur!”. Aile benim için önemli bir kurum. Hedeflerim gelecekte kuracağım aileden başlıyor. İyi bir aile ilişkisinin profesyonel hayatta da başarı getireceğini düşünüyorum. Çocuklarımın eğitimi ile bire bir ilgileneceğim. Onların milletlerine faydalı kişiler olarak yetişmesini istiyorum. İş hayatında ise, gönlümden bilgi yoğun teknoloji şirketi sahibi olmak geçiyor. Bu şirketle Türkiye’nin ilk yüz teknoloji şirketi arasında yer almak istiyorum.

