26 Aralık künü sabanın erken saatlerinde üyden çıqıp Aqmescit merkezine keldim. Kamenka Milli Mektebi ocapçesi ve Maarifçi Teşkilatı’nın yaşlardan sorumlu reisi Elvira Bari ile anlaşqanımız yerde buluştuq. Sabanın o saatlerinde mınmesı bek zor olğan “Hoş Keldi” marşrutkasına tıqıştıq. Şehir tışında olğan Kamenka Mahallesi’ne doğru yolğa çıqtıq.

Daha evvel almağanım izinni o kün alğan edim. Bir milli mektebimizde bayram tedbiri nasıl keçirile körmek isteğen edim. Bu milli mektebimiznin sadece 1. sınıflarının ders körgeni bir binaları bar. Bu mektep binası Kamenka Camisi ve faaliyetke kirmeğen sağlık merkezi ile yanyana tizilgen. Demek ki Qırımtatarları samozahvat yasağanda plan yapıp bular içün yer ayırğandır dep tüşündüm.

Mektepke doğru yürgende güzel bir bina körüp Elvira’ğa bu binanın ne binası olğanını soradım. İşte bu bizim mektebimiz dep ayttı. Güzel bağçasından yürüp binağa qırdıq. Ayaqqaplarımızdaki qarnı süpürüp mektepnin temizlik işlerine baqqan apaqay ile selamlaştıq.

Mektepnin iç qısmı bir salon kibi. Sınıflar bu salonnun etrafında tizilğen. 5-6 sınıf bar. Evvela bu salonun kenarında olğan boks ringi közüme tiydi. Soradım, balaban mektepte boks yapqan ballar aqşamları bu yerde çalışa ekenler. Sınıflar temiz edi. Duvarlarda balaçıqlarnın resimleri asılğan edi. Bu aralar yasalğan resimlerde yılbaşı ağacı resimlerinin çoqluğu dikkatimi çekti.

Tavan odalarına çıqqan merdivenin sonunda olğan asma katta bu mektepnin yasalmasında maddi yardımlar yapqan devletnernin bayraqları bar edi. Kanada ve Danimarka, Birleşken Milletler vasıtasınen bu mektepnin yasalmasına para berğenler. Daha sonradan öğrengenime köre bu devletlernin berğeni para ile daha balaban ve daha güzel pektep yapmam mümkün eken. Faqat Birleşken Milletler adına çalışqan yavurlar kiçkenecik mektep yasayabilğenler. Ne de bolsa, o yerde asılğan Kanada ve Danimarka bayrakları, “işte bunlar büyük millet, büyük devlet” dep tüşündürte. Mence bu devletler bu işi hayrına değil, “büyük devlet olğanları” içün yaptılar. Keşke Birleşken Milletler içinde Qırımtatar idareciler olsaydı da Qırım’ğa daha çoq faydalı işler yapılsa edi.

1. sınıf talebelerinin Qurban Bayramı tedbiri Fatiha ile başladı. Surelerni ezberleğen balalar boks ringi için de qullanılğan sahnağa sıra ile çıqıp dualar ve ilahiler oqudular. Mahallenin imamı ve Kamenka’nın din cemiyeti reisleri de sahnağa çıqıp kiçkene ballarğa dinimiz aqqında sözler aytıp bayramlarını qayırladılar. Balaların ana ve babaları da ayaqta olarnı seyrettiler.

Balalarnın qısqa zaman içinde hazırlandıqları bu tedbirde bazı ifak hatalar, anılarımızda tatlı bir külümsireme olaraq qaldı. Bazı tuşları yahşı çalışmağan piyanonun ve ara sıra sesnin kesilmesine sebep olğan mikrofon, ocapçelernin mükemmeliyet çabalarına kölge tüşürse de dinimizni yaşatma çabalarına engel olamadı.

Bayram programasının sonunda din cemiyeti azaları erkek balalarğa takke, qız balalarğa da baş örtüsü dağıttı. Velilernin parası ile de 1 muz ve 2 mandalinalık meyve paketi berildi. Şimdi tüşünem de aslında birevlerine “biz sizi unutmadık” demenin bedeli hiçbir şey… Balalarğa daha evvelden de yılbaşı hediyeleri berilğen, aqaylarğa araba, qızlarğa bebek. Ocapçemizğe soradım, velilerden kaçar grivna topladınız dep. O mana 25 grivna yani 5’er dolar toplağanlarını ayttı.

Şimdi tüşündüm de Qırım’daki balalarğa “biz yaşaymız, yoq olmadıq, sizni hatırlaymız” diyebilsek, KELECEK’te aralarından birkaçı belki sadece Qırım’daki Qırımtatarlar’nı değil qalğan dünyadaki Qırımtatarlar’nın da Qırımtatar olğanını bilip millet içün faydalı işler yasar. Çünki diasporadaki millet azalarımız da millet içün pek qıymetli. Diasporanın künün birinde vetanğa qaytacağı ümidini hiçbir zaman yoq etmememiz kerek.

Mektepten çıqqan soñ Kamenka’nın balaban mektebine bardıq. Bu mektep, milli mektepler arasında balabanlarından biri. Yañı tamir etildi. Daha doğrusu, bu bina başqa maqsatlarnen qurulup daha soñra mektepke çevrilğen. Mektebin sport salonu, birkaç yüz kişilik konser salonu, kitaphanesi, yemekhanesi, tışarsında spor saaları vs. bar. Mektep binasının mektep içün yasalmağanını anlamak qolay. Ses izolasyonu pek fena. Koridorları mekteplerde olması kerekken kibi keñ değil.

Bu balaban mektep yasalğan soñ kiçkene mektepni Qırımtatarlar’nın elinden almaq istegenler. Ocalar ve Kamenka’daki Qırımtatarları buna razı olmağanlar. O sebepneñ kiçkene mektepni 1. sınıflar içün ayırğanlar. Daha ilerde bala bağçasını da mında qurmaq isteyler.

Milli mektebin ocalarının çoqusu qadın. Olarnen tanış oldum, mektepnin musafir odasında qavelerini içtim.

Öğle vakti mektepten ayrılıp Bahçesaray’ğa doğru yolğa çıqtım.

Reklamlar